Lyngby Boldklub lancerer nyt logo: En moderne fremtid for traditionsklubben
Af Drible.dk
Lyngby Boldklub skifter nu det velkendte logo ud med et nyt, moderne design, der skal signalere en ny æra for klubben. Dette skridt kommer efter en sæson, hvor klubben sikrede sig overlevelse i Superligaen på dramatiske sidste spilledag og samtidig står over for forandringer i trænerstaben.
Klubben offentliggjorde nyheden om det nye logo på deres officielle hjemmeside. Andreas Byder, administrerende direktør i Lyngby Boldklub A/S, udtaler: “Vi i Friends of Lyngby, bestyrelsen og klubbens ledelse har længe overvejet at re-designe og flytte Lyngby Boldklubs brand i en mere moderne retning. Formålet er at pege klubbens visuelle udtryk ind mod fremtiden – for at markere en ny æra og begyndelsen på næste kapitel i over 100 års klubhistorie.”
At klubber skifter logo er sjældent, og det minder om FC Nordsjællands logoændring tilbage i 2019. Lyngby Boldklub har dog været opsat på at inddrage deres trofaste tilhængere i processen. Ifølge Byder har klubben konsulteret fans og klubfolk for at sikre det bedst mulige resultat. “Vi har haft nogle indledende fokusgrupper, hvor vi har testet idéer af for forskellige aldersgrupper i fanmiljøet. De inputs har vi brugt til at tilrette logoforslaget sammen med Uncle Grey, der har hjulpet os hele vejen igennem,” uddyber han.
Det nye logo blev godkendt på en generalforsamling tilbage i februar og er i klubbens egne ord et symbol på en ny begyndelse. Fans og nostalgikere vil utvivlsomt have forskellige perspektiver på ændringen, men det bliver spændende at se, hvordan det nye visuelle udtryk vil påvirke klubbens identitet fremover.
Med dette skridt tager Lyngby Boldklub et vigtigt skridt ind i fremtiden, mens de samtidig bærer en stolt historie med sig. Hvad der nu venter for de kongeblå, er en interessant rejse – både på og uden for banen.