AaB Retter Tyske Influencere Efter Misvisende Udsagn
AaB har sendt en officiel meddelelse ud efter et besøg af tre tyske influencere, som har tilknytning til klubbens tyske ejerskab. Besøget, der fandt sted i weekenden, har dog ikke forløbet helt tilfredsstillende, da AaB nu har bedt influencentroikaen om at rette nogle misvisende udsagn, der fremkom i deres videomateriale efter kampen mod Sønderjyske.
I videoerne, som er blevet delt på YouTube, udtalte influenterne, at engagementet i AaB minder om at spille computerspillet FIFA i virkeligheden, og at de har indflydelse på både strategi og spillerhandler. Disse udsagn har naturligvis skabt forvirring blandt fans og klubben har nu taget skridt til at præcisere situationen.
AaB understreger i sin meddelelse, at “nogle udsagn i videoerne var misvisende,” og at det er blevet præciseret i dialog med involverede parter, at alle beslutninger vedrørende klubbens sportslige aspekter udelukkende træffes af AaB’s ledelse. Det er vigtigt for klubben at klargøre, at de tyske influencere ikke har nogen indflydelse på klubbens beslutningsprocesser.
De tre influencere, Maximilian Stemmler, Anton Rinas og Sascha Hellinger, kendt under aliaserne “Trymacs”, “ViscaBarca” og “UnsympathicTV”, har tilsammen en enorm tilstedeværelse med 6,92 millioner følgere og over to milliarder visninger på YouTube. De er også aktive på andre sociale medieplatforme som Instagram og Twitch.
Det blev offentliggjort i sidste uge, at de tre influencere er blevet involveret med AaB’s medejer Sport Strategy Excellence 22 (SSE22) med det formål at sætte fokus på den nordjyske fodboldhøjborg. Klubben håber på, at den fremtidige kommunikation vil være mere præcis og i overensstemmelse med dens værdier.
Fodboldverdenen følger med interesse, hvad denne korrektion vil betyde for AaB’s image og de tyske influencere fremadrettet.